welcome

 

 

Selamat Datang Ke Bintongan

DIMANA MELAYU BANGGANG DI SITU UMNO MENANG

 

 

 

Ni Pengikut Gua

Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world

zwani.com myspace graphic comments



Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in, while Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.
Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in. In addition, the country's tropical climate with its uniform temperatures allows light, comfortable clothing throughout the year.
Expatriates and their families will enjoy a safe and comfortable living environment with 21st century amenities, good healthcare and medical facilities, excellent educational institutions, and world-class recreational and sports facilities - at costs much lower than in their own countries.
One of the country's most distinctive features is its rich diversity of cultures, a heritage derived from its racial mix of some of the world's oldest civilisations - Malay, Chinese and Indian. This potpourri of race and culture has enabled Malaysians to speak at least two, and even three, languages - Malay (the national language), English, and their own mother tongue. Living in such a cosmopolitan environment, Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.


StarBug

HATE


Berkicauan

Monday, September 28, 2009

Bagan Pinang Parlimen Teluk Kemang (Last call isu Asan Ali sebelum gua jadi warak.)




Oleh : AdukaTaruna

Last kol nih. Lepas ni gua jadi ulama balik. Tasbih 24-7 kat tgn gua.

Pusing punya pusing, last sekali pergi ke mesyuarat. MB Selangor akan mendengar secara beberapa pihak. Tak ke bangang tu? Kan ke selesai masalah kalau rundingan tu yang dilakukan dahulu. Kemukakan sahaja surat untuk bertemu MB. Atau suarakan dalam mesyuarat exco. Selesai tak masalah? Timbul tak isu kebebasan bersuara? Timbul tak alasan makmum yang tak nak ikut imam? Berkecamuk tak PAS? Perlu tak Mahfuz dan Dr Zul campur?

Punyalah sial genetik Melayu. Dr apa kejadah kalau bangang tahap ulama Melayu? Tu pasal gua cakap. Masalah ni settle kalau Hadi berjaya dicabut. Lu cabut Hadi tengok betul tak betul kata gua.

Masalah Nasha Task Force selesai.
Masalah Hasan Ali selesai.
Masalah Mustapha Ali selesai.
Masalah pemikiran undur belakang selesai.

Yang tak selsai ialah PAS Terengganu jer. Kira ok la kalau berjaya menyelesaikan beberaa masalah. Hadi tu fokus kepada Terengganu dulu. Terengganu tak lepas, apa kejadah nak pimpin / control pusat? Tak ahli langsung dalam bidang. Ikut Islam ke ikut stendet ulama Melayu? Ulama Melayu nikah / kawin / mati jer boleh diguna-pakai ma. Selain dari tu, kena teliti bebetul. Kalau perlu import jer ulama Parsi ke, Eropah ke.

Dia heboh banding dengan Azmin yang suruh rompak exco. Dah tentu Azmin tu bukan sebahagian dari kerajaan, tambahan pula belum pernah kantoi khalwat gelap dengan UMNO, dah tentu persepsi bersih. Pengundi pro pembaharuan dia percaya sekali jer. Kalau lu buat onar, terus akan dicurigai.

Cuba Azmin memanggil mana-mana pimpinan PAS yang berjumpa dengan Mahathir secara terbuka, tengok. Lu buat la sekali lagi Azmin, gua nak dengar dan gua nak tengok. Tak gua maki, gua ludah muka dia. Hadi ke, Cikgu Pa ke, Anwar ke, kalau nak jumpa Najib ke Khir Toyo ke, bagi tau pengundi siap2. Jumpa secara terang. Jangan nak timbulkan fitnah. Kan ke hukumnya haram. Ulama apa kejadah? Ada khabar angin Anwar jumpa Najib senyap2 yang gua tunggu dapat kesahihan jer nih. Sesumpah sekor ni pun nak kena ludah jugak tuh.

Terbaru gua terbaca, seorang ustaz mana ntah mempertikaikan blog pro PAS. Apa guna PAS memperbanyakkan blog pro PAS jika hanya menghentam PAS? Punyalah sontot IQ. Sejak bila pulak PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Apa usaha PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Muktamar ari tu pun blogger pro PAS kena layan macam keldai, hari ni nak mengaku kewujudan bloggers hasil usaha PAS. Ni gua nak ludah muka siapa pulak ni?

Pemimpin adalah balaci rakyat. Dalam demokrasi pemimpin harus wala kepada rakyat. Rakyat adalah penunggang, dan pemimpin adalah keldai yang dibayar gaji. Cuma ada beberapa keldai PAS yang sibuk nak tranform menjadi babi. Nak settle babi , cabut Hadi.



Beb. Gua dah cipta lirik. Pepandai la lu orang cipta melodinya. Gua bz skang ma..

Aku nak jadi MB.

Mana tak ku berbulu....
Aku phd, dia tidak....

Mana tak aku berbulu...
Aku petah, dia gagap...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

(gitar solo)

Mana tak ku berbulu...
Bisnes sini sana pun tak kaya macam dia...

Mana ku tak berbulu...
Aku senior, dia junior...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

No comments:

Post a Comment

Please Say Or Write Something, Thank You !