welcome

 

 

Selamat Datang Ke Bintongan

DIMANA MELAYU BANGGANG DI SITU UMNO MENANG

 

 

 

Ni Pengikut Gua

Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world

zwani.com myspace graphic comments



Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in, while Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.
Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in. In addition, the country's tropical climate with its uniform temperatures allows light, comfortable clothing throughout the year.
Expatriates and their families will enjoy a safe and comfortable living environment with 21st century amenities, good healthcare and medical facilities, excellent educational institutions, and world-class recreational and sports facilities - at costs much lower than in their own countries.
One of the country's most distinctive features is its rich diversity of cultures, a heritage derived from its racial mix of some of the world's oldest civilisations - Malay, Chinese and Indian. This potpourri of race and culture has enabled Malaysians to speak at least two, and even three, languages - Malay (the national language), English, and their own mother tongue. Living in such a cosmopolitan environment, Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.


StarBug

HATE


Berkicauan

Monday, February 15, 2010

Tinggalkan UMNO segera..........

Warkah Untuk Fanatik dan Penyokong UMNO...
Assalamualaikum

Kepada seluruh ahli dan penyokong UMNO yang dihormati...

Tidak ada niat di dalam hati ini mahu menunjuk pandai apatah lagi nak mengajar Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri sekelian.

Apa yang nak saya sampaikan di sini adalah semata-mata untuk menyatakan kebenaran demi kebaikan hidup kita bersama di dunia dan lebih-lebih lagi di Akhirat yang kekal abadi. Sebagai Muslim, kita diwajibkan oleh Allah untuk menyampaikan risalah-Nya. Dan kita semua tahu Al-Qur'an itu diturunkan kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W. sebagai satu panduan lengkap yang merangkumi seluruh aspek kehidupan manusia termasuk politik, kenegaraan, hubungan antarabangsa, ekonomi dan segala-galanya.

Terus-terang, saya sendiri sebelum ini pun tidak pernah nak ambil tahu tentang politik. Malah sewaktu bertugas sebagai Guru dari tahun 1989 hingga 1995 di Sabah, saya sendiri tidak pernah ambil pusing hal ini. Juga tak pernah kisah sapa yang jadi PM ke atau parti mana yang memerintah... lantaklah. Apa yang penting hujung bulan dapat gaji, boleh bayar itu dan ini, kira oklah tu...

Diakui Anwar Ibrahim adalah seorang pemimpin yang saya kagumi. Waktu itu dia sebagai Timbalan Presiden UMNO dan TPM. Walau tidak pernah menjadi ahli UMNO namun bolehlah dikira saya ni penyokong jugalah. Almaklumlah... saya ni orang Johor. Negeri kelahiran UMNO. Sudah tentulah sejak dilahirkan, saya dibesarkan dalam lingkungan masyarakat Melayu UMNO di kampung saya. Dan saya masih ingat lagi, sewaktu masih berada di sekolah rendah, saya pernah mengoyakkan poster PAS yang ditampal di dinding sebuah kedai runcit kat kampung.

Kenapa saya bertindak begitu ? Sebab pengaruh dan suasana masyarakat kampung saya yang semuanya ahli UMNO piow. Dan saya sendiri pun tak pernah tahu apa itu UMNO dan sapa itu PAS. Hanya ikut orang saja. Iyalah, waktu itu masih kanak-kanak. Sunat pun belum... Pendek kata apa saja orang tua cakap, ikut ajelah... Kalau mereka suruh koyak poster PAS, saya koyaklah... Kalau mereka kata PAS sesat, saya percayalah bulat-bulat.

Benarlah kata kebanyakan orang, faktor persekitaran akan mempengaruhi fahaman dan gaya pemikiran kita. Jika kita dibesarkan dalam lingkungan keluarga dan masyarakat UMNO, maka kita akan jadi seperti mereka. Jika dalam kelompok ahli agama, maka kita juga akan jadi orang yang minat pada agama dan begitulah juga jika dibesarkan dalam lingkungan keluarga dan masyarakat PAS, maka kita akan jadi orang yang menyokong PAS.

Kenapa saya menyertai PAS ?

Bermula sewaktu saya menetap di Kedah pada tahun 1996. Di negeri Jelapang Padi inilah saya mula mengenali PAS serba-sedikit. Pernah sekali sewaktu saya dalam perjalanan pulang dari Lubuk Merbau menuju ke Jitra, setibanya saya di Pendang saya melihat beribu manusia sedang mendengar ceramah di satu kawasan lapang. Lalu kawan saya bagitau "Itu ceramah PAS dekat markaz depa. Yang sedang cakap tu Mat Sabu." Dan saya juga pernah dimaklumkan oleh sahabat tentang cerita sebenar peristiwa berdarah Memali.

Sejak itu, saya mula mencari maklumat tentang PAS dan apakah bezanya dengan UMNO. Saya juga ada membeli kaset bertajuk "Syirik dalam pemerintahan". Membaca buku karangan Syed Hawa' yang bertajuk "20 Perkara Yang Merosakkan Aqidah" dan banyak lagi buku yang saya beli. Kesemuanya membincangkan tentang soal Akidah.

Akhirnya, dalam bulan Oktober 1997 saya secara rasmi mendaftar sebagai ahli PAS setelah saya yakini dengan sesungguhnya inilah jamaah/parti yang wajib saya dokong perjuangannya. Sejujurnya, tiada seorang pun di kalangan ahli PAs yang memujuk saya untuk menyertainya. Saya masuk PAS dengan kerelaan hati sendiri setelah faham akan matlamat dan dasar perjuangannya.

Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri,

Sejujurnya saya menyeru, tolonglah tinggalkan UMNO segera atas sebab berikut ;

1- UMNO adalah sebuah parti kebangsaan yang berfahaman sekular Kristian (memisahkan agama dengan politik). Ini disahkan sendiri oleh Almarhum Tunku Abd.Rahman.

Apakah kesannya kepada Aqidah kita ?

Selagi mana kita terus menjadi ahli atau menyokong UMNO, bermakna kita redha dengan fahaman sekular tersebut. Bila kita redha dengan sesuatu perkara yang sesat, maka kita turut menjadi sesat.

Fatwa Ulama' menjelaskan "Jalan mudah untuk menjadi kafir apabila memisahkan agama dengan politik'.

2- Bila dasar dan fahaman UMNO itu sendiri dah sesat, bermakna pemimpinnya juga turut sama sesat. Bagaimana pula dengan kita yang menyokong pemimpin sebegini ?

Dalam Surah Al-Ahzab (33) : ayat 66 - 68 ;

"Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam Neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!"

3- Kita semua mengucapkan kalimah syahadah yang bermaksud "Tiada Tuhan Melainkan Allah dan Muhammad Rasul Allah".

Apakah hakikat sebenar persaksian kita yang memperakui "Tiada Tuhan Melainkan Allah" ? Maksudnya kita menyakini bahawa ;

- Hanya Allah sahaja Tuhan sekelian alam.

- Hanya Undang-Undang Allah yang wajib kita tegakkan.

- Hanya Islam agama yang Allah redha.

- Hanya hukum-hakam Allah yang kita patuhi.

- Hanya sistem Allah yang kita guna untuk diri, keluarga, masyarakat dan negara serta segala-galanya.

Kita semua dah tahu bahawa sepanjang UMNO memerintah Malaysia, undang-undang yang digunapakai ialah undang-undang Lord Reid (sekular Kristian). Apabila kita terus menyokong UMNO, bermakna kita redha dan menyokong undang-undang sekular itu. Secara tidak langsung kita turut sama menolak Undang-Undang Allah (Al-Qur'an) yang wajib kita tegakkan. Akibatnya tanpa kita sedar Aqidah kita telah rosak kerana menafikan sifat Allah.

Seperkara lagi, kenapa kita boleh percaya cakap pemimpin UMNO yang mengatakan "Kita tak boleh laksanakan Hudud kerana masyarakat majmuk".

Saya nak tanya pada Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri, siapa yang ciptakan manusia yang berbilang kaum dan bahasa ini ?

4- Rasulullah S.A.W. sendiri pernah menegaskan "Barangsiapa yang berjuang atas dasar Assobiyah (kebangsaan), mereka bukan di kalangan kami". Maksudnya, Rasulullah sendiri tidak akan mengakui kita sebagai umatnya jika kita menyokong perjuangan atas dasar bangsa / kaum.

5- Dalam Surah Al-Baqarah (2) : ayat 208 ;

"Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata."

Sekadar inilah yang dapat saya jelaskan. Mudah-mudahan ianya dapat membuka minda dan hati Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri dalam menilai antara yang haq dengan yang bathil. Perkara pertama yang wajib kita pelihara ialah Aqidah. Jika Aqidah dah rosak, maka sia-sialah saja segala amalan kita selama ini.

Akhir sekali, tiada gunanya kita mempertahankan perkara yang salah. Marilah kita sama-sama berhijrah daripada kegelapan kekufuran (toghut) kepada cahaya kebenaran (Islam).

Semuga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita dan menempatkan diri kita bersama dengan golongan orang-orang yang beriman.

Jazakallah.

Mohd.Nazri.
Kota Kinabalu.

dari blog :monazmuslim

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam..
    ana rasa teks entry perlu digelapkan sikit..kabur

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
    Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    "SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

    P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
    DISINI

    "Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
    Wallahualam.

    "Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

    blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

    ReplyDelete
  4. 0 pastu 1 then 9
    kendian 9 pastu 5 ten 1
    later 8 afterwards 9 repeat 8 and 0

    boleh chai kaaa? huhu..laaa

    ReplyDelete

Please Say Or Write Something, Thank You !