welcome

 

 

Selamat Datang Ke Bintongan

DIMANA MELAYU BANGGANG DI SITU UMNO MENANG

 

 

 

Ni Pengikut Gua

Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world

zwani.com myspace graphic comments



Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in, while Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.
Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in. In addition, the country's tropical climate with its uniform temperatures allows light, comfortable clothing throughout the year.
Expatriates and their families will enjoy a safe and comfortable living environment with 21st century amenities, good healthcare and medical facilities, excellent educational institutions, and world-class recreational and sports facilities - at costs much lower than in their own countries.
One of the country's most distinctive features is its rich diversity of cultures, a heritage derived from its racial mix of some of the world's oldest civilisations - Malay, Chinese and Indian. This potpourri of race and culture has enabled Malaysians to speak at least two, and even three, languages - Malay (the national language), English, and their own mother tongue. Living in such a cosmopolitan environment, Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.


StarBug

HATE


Berkicauan

Wednesday, April 20, 2011

Incompetent PKR...................

Based on the Sarawak election, Pakatan Rakyat has ZERO chance of forming the next government. Wake up people, the chances are ZERO. Sarawak has 31 parliamentary seats and Sabah has 25. Based on the Sarawak elections, how many parliamentary seats can we honestly expect to win from the urban areas? 4? 5? How are we going to win 65% of all votes?


Baca seterus nya di SALT PEPPER n KICAP

2 comments:

  1. Salam Yob PO, Rumoh PKR banyak tak siap...salon, bilik, dapur bersepah!

    ReplyDelete
  2. FAKTA ! Anwar, Nik Aziz & Fanatik PAS Tentu Bisu Terkedu Malu !!


    Pemimpin-pemimpin PAS dan pengikut fanatiknya tentu terkedu malu apabila ulama besar Arab Saudi telah memuji kerajaan UMNO/BN di dalam usaha mempertabatkan agama Islam di negara ini.

    Kepada rakyat umum, kita tentu menyambut baik kenyataan ikhlas ulama terbilang tersebut. Dan sudah tentu tidak ada pihak parti pembangkang seperti PAS dan Anwar brahim yang berani menuduh Ketua Imam Masjidil Haram itu sebagai tali barut UMNO!

    Dan jika Ketua Imam Masjidil Haram sendiri yang mengeluarkan kata-kata pujian terhadap kerajaan UMNO/BN, apakah masih ada orang lagi yang mahu menyokong parti PAS? Apakah PAS perlu wujud lagi dan sekadar pengikut parti DAP sahaja?

    Rujuk laporan berita :-

    KUALA LUMPUR 20 April - Seorang ulama besar Arab Saudi berpandangan Malaysia boleh berperanan menyampaikan mesej dakwah dalam usaha mendekatkan masyarakat antarabangsa dengan Islam.

    Ketua Imam Masjidil Haram, Sheikh Dr. Abdul Rahman Abdul Aziz as-Sudais berkata, keyakinannya itu berdasarkan kepada kejayaan Malaysia menunjukkan imej Islam yang baik di mata dunia dalam pelbagai bidang.

    Sehubungan itu, beliau yakin Malaysia dan Arab Saudi boleh menjalinkan kerjasama dalam memberi kefahaman kepada masyarakat antarabangsa bahawa Islam bukan agama yang menganjurkan keganasan sebaliknya amat menuntut keamanan dan perasaan kasih sayang.

    "Ia berbalik kepada soal kesederhanaan dan keseimbangan. Islam yang dibawa oleh Rasulullah sebenarnya amat indah dan keindahan itu tidak harus dicemari dengan perlakuan-perlakuan yang langsung tidak mencerminkan Islam.

    "Islam menolak keganasan dan ekstremis kerana perlakuan itu hanya menjauhkan masyarakat dengan agama suci ini. Oleh itu menjadi tanggungjawab Malaysia dan negara saya, Arab Saudi untuk memulihkan semula imej Islam yang selama ini dipandang serong oleh sesetengah pihak," katanya selepas menyampaikan ceramah umum bertajuk Masa Depan Peradaban Islam Pada Abad Ke-21 di sini, hari ini.

    Abdul Rahman yang hadir sebagai Tetamu Negara di sini berkata, Islam di Malaysia bukan sekadar mendirikan solat lima waktu, tetapi lebih daripada itu dan beliau juga mahu negara-negara Islam lain mencontohi Malaysia dalam menguruskan jemaah haji.

    Beliau berkata, pengurusan haji di Malaysia amat bersistematik, selain jemaah amat memahami mengenai hukum yang terdapat dalam ibadat itu.

    "Jemaah Malaysia adalah antara yang begitu menjaga adab, disiplin serta tatatertib semasa mengerjakan haji. Apa yang dilakukan oleh para jemaah ini harus dicontohi kerana ini adalah tuntutan Islam," ujarnya.

    Terdahulu, dalam ceramahnya, beliau menyeru umat Islam supaya sentiasa bersatu walaupun berlainan mazhab, kerana perbezaan hanya dalam soal cabang (furu'), tetapi di dalam soal pokok adalah sama.

    Related Posts :

    Related Posts Widget[?]
    1 komentar:

    Anonymous said...

    AlhamdulillahiRobbilAlamain!!! Syukur saya seorang Melayu Islam di Malaysia. Negara aman damai, makmur dan BEBAS menuntut Ilmu dan menunaikan Ibadat..Syukur.

    PAS tak akan mahu mengaku hakikat ini sebab PAS parti KUFUR NIKMAT. Modal PAS dan PKR hanyalah Air Liur - Fitnah, mengadu Domba, Menghasut..terbalik dari Ajaran Suci Islam.

    Dan PAS dan PKR sudah tentu juga tidak mahu menerima Hakikat rendahnya moral akhlaq Anwar Ibrahim sebab Anwar Idola mereka. Dan paling sedih dan hina PAS adalah tunggangan DAP. Inilah balasan Allah di DUNIA lagi..sesama Islam, UMNO mereka tak mahu berbaik..NAH AMBIL kau, Allah swt buka pintu hati berbaik dengan Cina DAP...

    ReplyDelete

Please Say Or Write Something, Thank You !