welcome

 

 

Selamat Datang Ke Bintongan

DIMANA MELAYU BANGGANG DI SITU UMNO MENANG

 

 

 

Ni Pengikut Gua

Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world

zwani.com myspace graphic comments



Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in, while Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.
Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in. In addition, the country's tropical climate with its uniform temperatures allows light, comfortable clothing throughout the year.
Expatriates and their families will enjoy a safe and comfortable living environment with 21st century amenities, good healthcare and medical facilities, excellent educational institutions, and world-class recreational and sports facilities - at costs much lower than in their own countries.
One of the country's most distinctive features is its rich diversity of cultures, a heritage derived from its racial mix of some of the world's oldest civilisations - Malay, Chinese and Indian. This potpourri of race and culture has enabled Malaysians to speak at least two, and even three, languages - Malay (the national language), English, and their own mother tongue. Living in such a cosmopolitan environment, Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.


StarBug

HATE


Berkicauan

Thursday, January 10, 2013

Terus Berjungan!!!!!!!!!!

“Respirar y Disfrutar De La Vida Que Es Muy Corta” "Politicians are like diapers. They both need changing regularly and for the same reason"



‎"Terus Berjuang" adalah cogankata PBTLDM yqaang sewajarnya kita semai dalam sanubari kita. Dalam berpersatuan keutamaan persatuan adalah lebih utama dari keutamaan diri. Kita akan pergi bila ajal telah sampai tapi persatuan akan tetap utuh selagi ianya tidak dibubar dan ditadbir urus dengan baik. Sikap tunggu dan lihat dan negatif perlu dibenteras dari akar umbi dan hingga peringkat tertinggi. Saya percaya bahawa PBTLDM N9 bersikap positif dan akan terus berjuang kearah kecemerlangan.

P8TLDM N9 seperti yang saya sarankan pada Kutipan Sumbangan Rayuan Hari Pahlawan yang lepas bahawa kita akan memohon sumbangan tetapi jangan sekali mengemis kerana kita adalah Pahlawan Negara. Alhamdulillah kita telah berjaya membuat kutipan 5 angka dan InsyaAllah pada tahun 2013 kita akan mengandakan kutipan tersebut dengan semangat Pahlawan secara positif. Sekiranya kita berjaya hasrat untuk mendapatkan pejabat akan tercapai.

Sumbangan Rayuan Hari Pahlawan adalah untuk mengenang jasa Pahlawan yang telah pergi dan yang masih hidup. Perjuangan perlu diteruskan dan atas dasar itu terbentuk cogankata "Terus Berjuang". Sikap sesetengah pihak yang tidak hendak menjalankan kutipan tetapi menghendakki faedah dari sumbangan tersebut perlu diperbetulkan dari peringkat atas hingga ke akar umbi. Ini penting untuk membuka mata rakyat Malaysia tentang penghargaan kepada Pahlawan Pahlawan Negara.

PBTLDM N9 akan memberi keutamaan kepada perkara-perkara kebajikan yang merupakan agenda utama. Walaubagaimana pun agenda lain akan dipertimbangkan mengikut kesesuaian. Ini perlu difahami oleh semua ahli-ahli kerana hampir 90% ahli adalah warga emas.

Saya percaya bahawa kita dilandasan yang benar dan kerjasama semua pihak adalah sangat dihargai. Kita terapkan semangat positif dalam berpersatuan. Terus Berjuang...hidup PBTLDM N9.

No comments:

Post a Comment

Please Say Or Write Something, Thank You !