welcome

 

 

Selamat Datang Ke Bintongan

DIMANA MELAYU BANGGANG DI SITU UMNO MENANG

 

 

 

Ni Pengikut Gua

Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world

zwani.com myspace graphic comments



Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in, while Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.
Malaysia is among the most friendly and hospitable places in the world to work and live in. In addition, the country's tropical climate with its uniform temperatures allows light, comfortable clothing throughout the year.
Expatriates and their families will enjoy a safe and comfortable living environment with 21st century amenities, good healthcare and medical facilities, excellent educational institutions, and world-class recreational and sports facilities - at costs much lower than in their own countries.
One of the country's most distinctive features is its rich diversity of cultures, a heritage derived from its racial mix of some of the world's oldest civilisations - Malay, Chinese and Indian. This potpourri of race and culture has enabled Malaysians to speak at least two, and even three, languages - Malay (the national language), English, and their own mother tongue. Living in such a cosmopolitan environment, Malaysians are warm, friendly people who easily accept foreigners into their circle of friends.


StarBug

HATE


Berkicauan

Thursday, May 9, 2013

Baca betul betul !!! kami benci ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Idris Hj Ahmad
9/5/13
Kenyataan DS Najib Tun Razak yang mengatakan bahawa PRU 13 adalah tsunami Cina, merupakan kenyataan orang yang pendek akal. Sebenarnya inilah modal Umno BN yang menjadi senjata untuk mengekalkan kuasa di dalam PRU 13. Umno sudah tepu idea untuk membangunkan supaya rakyat sejahtera, akhirnya yang ada modal ugutan dan fitnah kepada pihak lawan.
BN melalui Biro Tatanegara telah menanamkan dokrin untuk  menakutkan pegawai kerajaan dengan fitnah jahat kepada Pakatan Rakyat.
Berapa banyak kerusi yang dimenangi oleh calon Pas, termasuk kawasan Parlimen Bukit Gantang yang disokong oleh orang Cina. Mereka hanya tolak Umno BN, bukan tolak Melayu.
Umno ketinggalan keretaapi,
Isu Melayu terancam menjadi modal Umno kepada Melayu luar bandar yang miskin harta dan maklumat.  Umno berjaya memutar belit isu ini kononnya Dap mengancam Islam dan menghina Islam. Media Umno berjaya memadamkan penghinaan pemimpin Mca  terhadap Islam. Seperti  kenyataan pemimpin Mca yang  menghina Islam, kononnya Islam   boleh membawa kemunduran ekonomi, mencerca Cikgu Normala Sudirman yang tidak mahu bersalam dengan orang lelaki, mengatakan  Datuk Ayub Rahmat (Adun Kemelah Johor) seorang yang gila kerana mencadangkan hudud di Dewan Undangan Negeri. Mana pula bukti Dap yang dituduh rasis menghina agama sepanjang Yang Amat Berhormat Lim Guan Eng perintah Pulau Pinang.
Umno cuba hendak menutup kelemahan mereka menjaga Melayu dengan menuding kepada orang lain.   Sebab itu Melayu yang berfikir menolak Umno. Kerana pemimpin Umno tidak boleh jawab beberapa persoalan yang menimpa orang Melayu selama 57 tahun merdeka. Siapa yang menjadikan orang Melayu terpinggir?. Siapa yang menjadikan orang Melayu kurang kerusi di Parlimen?. Siapa yang menindas Kelantan ?. Siapa yang menjadikan Melayu miskin?. Siapa yang menjadi Melayu banyak terlibat dadah?. Siapa yang mematikan kuliah agama di masjid?. Siapa yang menjadikan Melayu buta jawi?. Jawapan ini hanya orang yang berfikir dan cerdik sahaja boleh memberi jawapanya.

No comments:

Post a Comment

Please Say Or Write Something, Thank You !